FAQ

Våra fönster och dörrar är CE-märkta.

  • 1. Vad är smygspår?

    Smygspår är en 10mm bred och djup fräsning på insidan av karmen. Spåret används för till exempel montering av fönsterbänk (smygspår nederst). För att få en jämn övergång mellan vägg och karm kan man montera salningar/smyg.

  • 2. Öppningsriktning för pardörr?

    När du väljer öppningsriktning för en dubbeldörr får du valmöjligheterna: vänster ut, höger ut, vänster in och höger in. Här väljer du vilken dörr som ska ha handtaget eftersom den andra dörren har skjutreglar (1 överst och 1 nederst).

  • 3. När kan min order levereras?

    När du beställer fönster och dörrar efter specialmått kan du alltid se förväntad leveransvecka på hemsida. Observera att leveranstiden kan vara olika beroende på vilket material du väljer.

  • 4. Vad betyder förväntas leveransvecka?

    När vi skriver förväntad leveransvecka, kan vi inte vara 100% säkra på att den leveransveckan håller. Eftersom det är en förväntad leverans kan eventuella förseningar ske som gör att det påverkar leveranstiden, eller att leveransen dyker upp innan förväntad leveransvecka.

  • 5. Kan jag beställa hantverkare till din förväntade leveransvecka?

    Om du ska ha hjälp av en hantverkare till montering rekommenderar vi att du väntar tills du har mottagit leveransen. Eventuellt kan du avtala med hantverkaren att du har rätt till att ändra tidpunkt för monteringen.

  • 6. Det är skador och repor på mina produkter, vad gör jag?

    Om det är skador, repor eller ett fel ska du inom 14 dagar från mottagen leverans göra en reklamation via vår hemsida. Du gör reklamationen här.

  • 7. Kan min beställning ändras eller annulleras?

    Ja, du har alltid möjlighet för att ändra eller annullera din order inom 12 timmar från lagd order, om du till exempel skulle se ett fel i din beställning. Observera att en beställning INTE kan ändras eller annulleras när det har passerat 12 timmar från lagd order.

    Om du vill göra en ändring i din beställning inom ovanstående ändringsfrist måste du ALLTID skicka in din ändring på skrift till kontakt@bonusfonster.se. Var uppmärksam på att din ändring därefter måste bekräftas av BonusFönster på mejl för att vara giltig.

  • 8. Kan jag lägga till varor i en befintlig beställning?

    Önskar du att lägga till en extra vara till din order, ska du in och beställa produkten på hemsidan, precis som vid den första beställning. Därefter ska du skicka ett mejl till kontakt@bonusfonster.se. Vi har inte möjlighet för att lägga på varor på en befintlig order.

  • 9. När betalar jag för min order?

    Vi har inlett ett spännande samarbete med Klarna för att kunna erbjuda dig nya sätt att betala i kassan. Du kan antigen betala direkt med kort via Klarna, dela upp din betalning eller välja 30 dagars faktura.