Upp till 50% webbpris. Beställ senast 25.06
 

Reklamation

Vårt mål är att leverera bra produkter till den förväntade leveranstiden, med det bästa pris och minsta möjliga fel. Fel kan dock inträffa, och det ska vi självklart rätta till så fort som möjligt.
Nedan kan du läsa våra riktlinjer gällande reklamationer.


Reklamationer måste registreras via vår serviceportal

Så här gör du en reklamation

  1. Klicka på ”Gå till serviceportalen”-knappen nedan.

  2. Har du inget konto än? Skapa ett med samma e-postadress som du använde vid köpet.

  3. Logga in och följ instruktionerna för att hantera din beställning och skicka in din reklamation.

Observera: Kontot måste vara kopplat till den e-postadress som användes vid köpet så att vi kan matcha din reklamation med rätt order.

Observera: Om din beställning gjordes före den 30 juni 2024, och du inte kan använda serviceportalen, vänligen använd detta formulär:

Klicka här för att registrera en reklamation

Vi behandlar ditt ärende så snart som möjligt.

Viktigt: Produkter med synliga skador får inte monteras innan reklamationen har granskats och behandlats.


Reklamationer

* Synliga defekter och/eller skador på de levererade varorna skall anmälas innan montering och inom 14 dagar efter leveransen. Anmälan sker på vår serviceportal.

Produkter som är ytbehandlade och/eller monterade efter mottagandet anses som godkända av köparen

* Vid reklamation som är vårt ansvar reparerar vi, ger rabatt eller ersätter med ny produkt, dvs ingen montering

* Reklamationsrätten omfattar inte normal efterhjälp, som till exempel justering av gångjärn, ramar, förfining och små sprickor i träet

* Ersättning kan aldrig överstiga priset.

 

Fraktskador

Köparen måste kontrollera alla produkter vid leverans för eventuella transportskador innan det kvitteras för mottagandet. Om det är skador på varorna, eller om det saknas produkter som står på fraktsedeln, ska detta noteras på fraktsedeln. Vid en "ren" underskrift för leveransen, bortfaller reklamationsrätten.

Om vi levererar en ny produkt, efter att montering har ägt rum, är leveransen utan kostnad.
Vi täcker dock inte några kostnader för uttagning och ny montering.


Reklamationen bortfaller om:
        1.  varor inte förvaras torrt och säkert
        2.  ytterdörrar och fönster inte behandlas inom 14 dagar efter leveransen, eller endast behandlas med färglösa produkter
        3 . varor inte är korrekt monterade

 

Alla reklamationer och fraktskador skall anmälas till oss via serviceportal.