Hemsidan har för närvarande tillfälliga tekniska problem - Vi hoppas på ditt tålamod
 

Allmänna Villkor

Följande Allmänna villkor gäller för köp i Bonusfönsters nätbutik.

Kontaktinformation

Bonusfonster.se ägs och drivs av aktiebolaget:

JABS Sweden AB:

c/o CONVENDUM
Gävlegatan 16, Box 6019
102 31 Stockholm
Organisationsnummer 556795-4945

E-mail: bb@bonusfönster.se

Telefon: 0771-267474

Frågor

Har du fler frågor angående fönster och dörrar från BonusFönster, är du alltid välkommen att ringa till oss på tel.: 0771-267474

Vi ansvarar inte för typografiska fel / brister och liknande.

(Senast uppdaterad 19.02.2024)

1. Beställning

Du lägger varorna du vill beställa i varukorgen genom att klicka på ”Lägg i varukorgen”. När du klickar på ”Till varukorgen” kan du se vad du har lagt i varukorgen, och se pris på varorna.

När du har handlat färdigt går du ”Till betalning” och fyller i dina uppgifter och väljer betalningssätt, Kort eller Klarna Faktura. När du har godkänt Allmänna villkor går du vidare till ”Genomför köp”. Kom ihåg att beställningen är bindande.

2. Betalning

Vi har inlett ett spännande samarbete med Klarna för att kunna erbjuda dig nya sätt att betala i kassan. Det är ett enkelt och säkert sätt att få de saker du vill ha när du vill ha dem.

Läs mer om Klarna här

3. Information innan du genomför bindande beställning

Förutom det som står i följande Allmänna villkor får du information på skärmen som du kan skriva ut. Beskrivning av de varor du har beställt med pris i svenska kronor inklusive moms, total summa att betala, samt specifikation av fraktkostnad och ev. avgifter.

4. Orderbekräftelse

När Bonusfönster har godkänt din beställning och ditt val av betalningssätt skickas orderbekräftelse till dig med e-post. Orderbekräftelsen skickas till den e-post adress du upplyste när du beställde. Orderbekräftelsen innehåller:

  • Namn på kund
  • Namn och adress på Bonusfönster AB
  • Beskrivning av beställda varor och pris i SEK inklusive moms
  • Total köpesumma som ska betalas med specifikation av fraktkostnad och ev. avgifter
  • Val av betalningssätt
  • Beställningsdatum
  • Förväntad leveranstid
  • Leveransadress
  • Ordernummer
  • Valuta
  • Bonusfönsters Allmänna villkor
  • Att beställningen är genomförd

5. Priser

Alla priser på hemsidan är i SEK (svenska kronor) inklusive moms, men exklusive fraktavgift.

Vi reserverar oss för felskrivningar och tekniska problem i samband med prisangivelser och förbehåller oss rätten att annullera eller justera fakturabeloppet vid uppenbart felaktiga beställningar och slutförda köp.

Bonusfönster kan när som helst och utan varsel ändra priserna på hemsidan. Du betalar det pris som gäller när du beställer.

Fraktpriset beror på var du bor.

När du har valt de varor du vill ha och gått till varukorgen, kan du skriva ditt postnummer och beräkna din frakt för att se fraktkostnaden innan du går till betalning.

Priset på beställningen är i SEK inklusive moms.

Vi säljer endast till kunder i Sverige.

6. Mått, utformning, materialval och montering

Mått på vår hemsida är alltid ytterkarmsmått. Mått uppges som bredd x höjd.

Produkterna tillverkas i vanlig hantverksmässig kvalitet som motsvarar priset.

Bonusfönster utvecklar hela tiden produkterna. Därför förbehåller vi oss rätten till att, när som helst och utan varsel, ändra utformning, detaljkonstruktion och materialval. Beställda varor blir alltid tillverkade enligt den standard som gäller vid beställningen.

Varor som beställs på olika tid kan därför vara tillverkade på olika sätt och därför inte alldeles lika varandra.

Observera att vid inåtgående dubbeldörrar kan det uppstå problem med att vatten kan tränga in längst ned vid extrem väderlek. Detta är inte täckt av garantin.

Beträffande montering: Det finns flera sätt du kan montera varorna från Bonusfönster på. Korrekt montering beror bland annat på ditt hus. Därför har Bonusfönster valt att inte skicka med bruksanvisning tillsammans med varorna.

7. Leverans och fraktskador

Köpta varor levereras till leveransadressen/tomtgräns eller så långt en lastbil från vår speditör kan köra. Kunden ansvarar för att en fullastad stor lastbil kan köra fram till leveransplatsen. Sändningen levereras utan kvittens, kunden behöver inte vara på plats vid leverans. Avisering sker av åkeriet innan leverans. Vi rekommenderar att spåra sändningsnumret eller spåra sändningen i PostNords app. Eventuella anmärkningar skall anmälas till Bonusfönster så fort som möjligt. Kunden ska vid leverans kontrollera varorna för fraktskador och korrekt antal. Om det är skador på varorna eller om antal kolli på fraktbrevet inte stämmer med det levererade Bonusfönster kontaktas omedelbart skadan upptäcks, dock senast 2 månader efter mottagandet.

8. Leveranstid

 

Förväntat leveransvecka är alltid angett på orderbekräftelsen som skickas på mail vid order i web shopen. Alla beställda varor produceras speciellt till dig enligt önskade mått, därför är leveranstid alltid bara en förväntat leveranstid.

Om det av olika anledningar uppstår försening av leveransen, kontaktas kunden omedelbart om dröjsmålet och anledningen till detta, samt ny leverans vecka anges.

Om det levereras inom 25 arbetsdagar från den på orderbekräftelsen estimerade leveranstiden betraktas leveransen rättidigt levererad, och köparen kan inte kräva kompensation för försening.

Om det levereras senare än 25 arbetsdagar efter den på orderbekräftelsen upplysta leveranstiden har köparen rätt att häva köpet.

Förbehåll tas för force majeure, lockout, transportförhinder, maskinhaveri, material- och fabrikationsfel, och därmed också försening av råmaterial som är nödvändiga för tillverkning av det beställda.

Ersättning för evt. kostnader som uppstår vid leveransförsening, som detta kan förorsaka kunden kan aldrig överstiga varans pris.

Ändringar:

Du kan inom 12 timmar från avgiven order ändra i din beställning om något har blivit fel. Efter 12 timmar är det inte längre möjligt att ändra i beställningen eller annullera den. Detta är oavsett förväntat leveransvecka.
Ändringar skickas på mejl till bb@bonusfonster.se 
 

9. Ångerrätt specialmått/lagervaror

Ångerrätt gäller endast vid köp enligt distansavtal och avtal utanför affärslokal lagen. Din ångerrätt gäller under 14 dagar från den dag då du mottog varan eller en väsentlig del av den. Ångerrätten gäller endast för privatpersoner. Ångerrätten gäller för alla standardstorlekar i lager. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten.

Bonusfönster uppmärksammar härmed Kunden att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: ”en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som Specialmått i web shopen. Ångerrätten gäller inte för specialbeställda varor, dvs. standardstorlekar som du anpassat på något sätt, t.ex. med specialmått, färg, glas, spröjs, post, lås eller dylikt, dessa tillverkas speciellt för dig.

Du får alltid en orderbekräftelse på alla varor och skall alltid kontrollera att allting är rätt t.ex. färg, storlek, utförande mm. Vid beställning via vår webbshop godkänner du detta genom att acceptera våra köpevillkor (Anges med bockruta och denna text som finns på hemsidan). Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätten, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst. När du lägger en beställning av ovan nämnda produkter, samtycker du till att vi påbörjar fullgörandet av din beställning, och detta innebär att du inte har någon ångerrätt när produktion påbörjats av produkten. Om du vill utnyttja din ångerrätt skall du meddela oss inom 14 dagar. Returen skall sändas eller återlämnas till oss snarast, dock inom 30 dagar från leveransdagen. Du är skyldig att hålla varan i fullgott skick. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändig för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös, bliver du ersättningsskyldig för den skada som kan uppstå. Du får själv stå för returkostnaden när du sänder tillbaka varan till oss. Vid retur från dig till oss, står du för de skador som kan uppstå under transport. Vid skadat gods i retur görs en bedömning av värdeminskningen, och detta belopp dras från återbetalningen Inga paket löses ut mot postförskott. Spara alla dokument tills returen är avklarad. Vi återbetalar dig inom 14 dagar.

Återbetalningen sker på samma sätt som betalningen. Kontakta vår kundtjänst angående ärenden som gäller ångerrätten.

Om du vill använda dig av ångerrätten kan du hämta Ångerblankett här, som du ska skicka till oss på bb@bonusfonster.se.

Eller på denna länk hos konsumentverket. http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Vi återbetalar dig inom 14 dagar vid giltig annullering av avtalet (från den dag vi mottagit den returnerade varan). Kontakta vår kundtjänst angående ärenden som gäller ångerrätten. Återbetalningen sker på samma sätt som betalningen.

10. Reklamationen

Det är 3 års reklamationsrätt

Om det är synliga fel och/eller brister på våra produkter ska det reklameras skriftligt och med bild-dokumentation på vårt Serviceformulär som du hittar under Kundcenter -> Reklamation på vår hemsida.

Produkter som är behandlade eller monterade efter leveransen utan avtal med Bonusfönster AB betraktas som godkända och accepterade av kunden.

Vid fel eller brister som uppstått efter att varan levererats, men inom allmän reklamationsperiod på 3 år, ska reklamation göras omedelbart och skriftligt, dock senast inom 2 månader, med bild-dokumentation till Bonusfönster.

Bonusfönster har alltid rätt att avhjälpa inom rimlig tid, företa om leverans eller ta de reklamerade varorna i retur. Vid berättigad reklamation kan Bonusfönster välja att reparera skadan, ersätta med ny vara eller ge avslag i priset på varan. Om köpet upphävs har köparen rätt att få hela köpesumman återbetald, inklusive fraktkostnader (gäller inte varor tillverkade på specialmått).

Vid reklamation täcker Bonusfönster också eventuella returfraktkostnader som måtte finnas.

Reklamationsrätten och garantin bortfaller om:

  • Montering inte är korrekt.
  • Om inte man har följt undehåll & Skötsel rekommendationer som är tillgängliga på BonusFönsters hemsida

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist

11. Ersättning och produktansvar

Kunden kan som utgångspunkt kräva ersättning enligt svensk lag.

Kunden kan inte kräva ersättning som överstiger den köpta varans värde. Eventuellt skadestånd utöver ersättning skall begäras separat.

Bonusfönster tar inte ansvar för skada som den sålda varan har påfört människor, saker eller fast egendom efter att kunden har tagit emot varan.

Bonusfönster tar inte ansvar för förlorad produktion, utebliven förtjänst eller andra ekonomiska konsekvensförluster.

12. Garanti

Upp till 15 års garanti gäller för:

1) Fönster och dörrar tillverkade av trä och trä /aluminium och mot rötskada

2) Fabriksmålade fönster och dörrar i trä/aluminium. (Kunden måste följa underhåll & skötsel rekommendationer som är tillgängliga på BonusFönster)

3) Fabriksmålade fönster och dörrar i trä med bottenglaslist i aluminium. (Kunden måste följa underhåll & skötsel rekommendationer som är tillgängliga på BonusFönster)

  • 15 års garanti mot röta (trä/aluminium, trä och PVC)
  • 12 års garanti på allt trä/aluminium, utan undantag
  • 10 års garanti på alla lösa delar – även beställningsvaror
  • 10 års garanti på alla handtag, beslag, gångjärn mm.

På alla trä och PVC - fönster och dörrar ger vi 10 års garanti på HELA produkten samt 15 års garanti mot röta. 

Följande villkor gäller för upp till 15 års garanti: 

  1. Garantin gäller material- och produktionsfel, och innebär att du får fabrikations- och/eller materialfel förbättrade i upp till 10 år efter att produkten har köpts. Produkten anses vara köpt när beställningen accepterades och inte när den levererades.
  2. Om du vill använda garantin måste du reklamera inom skälig tid efter att felet upptäckts.
  3. Reklamationen ska göras skriftligen med nödvändig dokumentation av skadan samt en kopia av orderbekräftelsen.
  4. Det är ett villkor att köpet kan dokumenteras med en kopia av orderbekräftelsen. Det är kundens ansvar att tillhandahålla nödvändig dokumentation eftersom Bonusfönster endast sparar orderinformation 5 år.
  5. Garantin gäller så länge produkterna är i Sverige.
  6. Fyllning/dörrspeglar och tröskel i hårdträ ingår inte i 10 års garantin.
  7. Kunden måste följa underhåll & skötsel rekommendationer som är tillgängliga på BonusFönster.
  8. Kunden måste följa underhåll & skötsel rekommendationer som är tillgängliga på BonusFönster.
  9. Beställningar gjorda från 17/5-2015 – 29/8 2023 är med 10 års garanti. Beställningar gjorda före 17/3 2015 är med 5 års garanti. 

Garantin täcker inte:

1) Dörrar med 1-punktslås.

2) Skador och funktionsproblem som kan hänföras till bristande och/eller otillräcklig smörjning och underhåll, samt tvättning av produktens utvändiga yta.

3) Låskistor, grepp, handtag, gångjärn och beslag på fönster och dörrar där skadan beror på normal slitage, ålder och normal användning.

4) Tätning och lister som måste bytas på grund av normal slitage, ålder och användning.

5) Ytbehandling/målning samt annat som inte täcks av garantin eller reklamationsrätten enligt företagets Allmänna villkor.

6) Målade/ytbehandlade produkter som inte kontinuerlig underhålls enligt instruktioner som medföljer produkten samt dokumentet ”Montering och skötsel - Manual”. Det är kundens ansvar att rekvirera dokument som kan hämtas gratis från hemsidan eller beställas från Bonusfönster. Se ”Montering och skötsel - Manual" under Kundcenter på hemsidan.

7) Materialfel som beror på speciella omständigheter som uppstått efter att produkten har levererats.

8) Om produkten har varit utsatt för speciell eller olämplig yttre påverkan, t.ex. från andra byggnadsdelar, expanderande skumtyper samt exceptionell påverkan från värme, kemikalier, fukt och klimat.

9) Fel eller brister som kan hänföras till felaktig förvaring, transport och/eller montering av produkten.

10) Visuella fel på rutor som inte ligger inom ramen för Fönsterindustrins bilaga 20: "Visuella kvalitetsavvikelser i termorutor". Tidsfristen för reklamation av visuella fel på rutor är 1 år efter köpet.

11) Garantin gäller inte på sprickor i rutan.

12) Imma på glasets utsida kan förekomma på energiglas eftersom den yttersta rutan inte blir tillräckligt uppvärmd av rumsvärmen, och då inte kan hålla borta imma/kondens. Imma på utsidan är inte grund för reklamation.

13. Personuppgiftspolicy

Information om hantering av personuppgifter

BONUSFÖNSTER värnar om din personliga integritet och vi vill att du känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. För oss på BONUSFÖNSTER är det viktigt att vara öppna med hur BONUSFÖNSTER behandlar dina personuppgifter och ge dig information på ett sätt som gör att du förstår hur vi kommer behandla dina personuppgifter. 

I denna integritetspolicy, som gäller för alla BONUSFÖNSTERs kunder i Sverige, ger vi dig information om hur vi hanterar dina personuppgifter i samband med att du besöker våra webbsidor, registrerar ett konto på BONUSFÖNSTER FAMILY och BONUSFÖNSTER BUSINESS, köper våra produkter eller tjänster eller vid andra kontakter med oss. 

BONUSFÖNSTER arbetar löpande med integritetsfrågor och vi kan därför komma att uppdatera denna policy. Du hittar den senaste versionen av integritetspolicyn på www.sparfonster.se

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller synpunkter.

Ansvar för dina personuppgifter?

Bonusfonster.se ägs och drivs av aktiebolaget:

JABS Sweden AB:

c/o CONVENDUM
Gävlegatan 16, Box 6019
102 31 Stockholm
Organisationsnummer 556795-4945

E-mail: bb@bonusfönster.se

Telefon: 0771-267474

Är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som inhämtas och behandlas av BONUSFÖNSTER. 
Om du lämnar uppgifter till någon av våra samarbetspartners (t.ex. genom att du har klickat på en länk till någon av våra samarbetspartners som finns publicerad på våra webbsidor) ansvarar vår samarbetspartner för dina personuppgifter.

Vilka personuppgifter samlas in av BONUSFÖNSTER?

När du besöker BONUSFÖNSTERs webbsidor som identifierad kund eller köper våra produkter eller tjänster eller vid andra kontakter med oss samlar vi in dina personuppgifter såsom fullständigt namn, adress, e-postadress, telefonnummer, personnummer, betalningsuppgifter, köp-, order- och användningshistorik, IP-adress, bilder och annan ärenderelaterad information (t.ex. information som du lämnar vid kontakter med vår kundtjänst).

Varför behandlar BONUSFÖNSTER dina personuppgifter?

När du har lämnat personuppgifter till oss på BONUSFÖNSTER, använder vi dessa uppgifter för de ändamål och med stöd den lagliga grund som anges nedan: 

 

Ändamål för användningen av dina uppgifter:

Vår lagliga grund för detta ändamål är:

A

För att kunna hantera beställning och administration av ditt köp

Det köpavtal som vi har ingått med dig utgör den lagliga grunden för behandlingen och är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra avtalsrättsliga förpliktelser och fullgöra detta avtal gentemot dig, t.ex. för att vi ska kunna leverera din beställning och få betalt.

B

För att kunna hantera kundtjänstärenden

Det är BONUSFÖNSTERs berättigade intresse som är den lagliga grunden och behandlingen är nödvändig för att kunna hjälpa dig vid frågor om produkter eller klagomål relaterade till våra produkter och kan även innefatta uppföljande frågor och enkäter om hur du tycker att produkter och tjänster har fungerat för dig som kund hos BONUSFÖNSTER. Om din fråga rör en reklamation kommer vi att behandla dina uppgifter för att kunna uppfylla våra skyldigheter enligt gällande konsumentlagstiftning och vi kommer behandla dina uppgifter med bakgrund av den lagliga grund som baseras på vårt köpavtal med dig.

C

För att kunna genomföra ditt deltagande i tävlingar och event

Den lagliga grunden är vårt berättigade intresse av att vi ska ha möjlighet att administrera eller följa upp tävlingar och events t ex bekräftelse på anmälningar eller frågor eller information om vinnare.

D

För att kunna göra uppdateringar och förbättringar av tjänster och produkter samt den tekniska funktionaliteten i våra datasystem.

Den lagliga grunden är vårt berättigade intresse av att kunna göra uppdateringar av den teknik som gör det möjligt för dig att kunna besöka vår webbplats, använda våra mobilapplikationer eller handla i vår webbshop eller för att kunna förstå hur du som kund upplever våra produkter och därigenom förbättra befintliga och utveckla nya produkter och tjänster.

E

För att kunna förhindra missbruk av våra tjänster

Det är vårt berättigade intresse att tillhandahålla säkra tjänster som kan förhindra försök till obehörig åtkomst eller olovlig användning av våra tjänster.

F

För att kunna registrera de personer som meddelar att de inte vill ha oadresserad marknadsföring från BONUSFÖNSTER och inte är registrerade som BONUSFÖNSTERs kunder

Berättigat intresse att på enskild individs begäran, inte ska erhålla marknadsföringsutskick.

G

För att kunna fullgöra företagets skyldigheter enligt lag såsom avseende produktsäkerhet, myndighets beslut eller bokföringskrav eller enligt skatterättsliga lagar.

Den lagliga grunden är att kunna fullgöra våra rättsliga förpliktelser enligt lag.

 

 

Personuppgifter som BONUSFÖNSTER samlar in

BONUSFÖNSTER behandlar personuppgifter för att vi ska kunna försäkra oss om att vi har korrekt information om våra kunder.

Kontaktuppgifter, t.ex. namn, adress, telefonnummer, post

Beställningsdata, inköpshistorik, betalningsinformation

Samtycke till marknadsföring, nyhetsbrev eller tävlingar                  

Personuppgifter, inklusive kontaktuppgifter, i mail till våra anställda

Användarbeteende i samband med att använda webbplatsen som samlats in via cookies

När vi kan komma att dela dina uppgifter

BONUSFÖNSTER delar endast dina personuppgifter när detta är ett lagkrav eller i övrigt då det är tillåtet enligt lag. Vi kan i vissa fall använda oss av ett personuppgiftsbiträde som hjälper oss med vår marknadsföring eller för att handlägga avtal och beställningar. Företag som hjälper oss i dessa fall kan vara speditions- och logistikföretag, bank- och kreditkortsföretag eller leverantörer inom marknadsföring. I sådana fall har vi ingått ett avtal för personuppgiftsbiträdet som säkerställer att det finns säkerhetsåtgärder på plats för att skydda dina uppgifter. När vi delar med oss av dina uppgifter kommer dessa att användas för samma ändamål som vi från början samlade in dem för. 

BONUSFÖNSTER minimerar överföring av personuppgifter till ett land utanför EU/EES och i de fall sådant sker såsom vid systemmässig support och underhåll, sker detta enligt särskilt högt ställda krav och avtal. 

Vi delar även dina personuppgifter med vissa företag som är självständigt personuppgiftsansvariga vilket innebära att dessa styr hur informationen ska behandlas såsom myndigheter eller företag som erbjuder självständiga betallösningar eller allmänna varutransporter.

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

 

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

Lagring och lagringstid

På BONUSFÖNSTER behandlar vi information om dig som kund för att kunna ge den bästa servicen och vi sparar dina uppgifter så länge som uppgifterna är nödvändiga för att uppfylla de ändamål som uppgifterna från början samlades in för. Uppgifterna kan också sparas under den tid som krävs enligt tillämplig lag. Vi på BONUSFÖNSTER har löpande rutiner som säkerställer att vi inte lagrar onödiga uppgifter om dig och vi minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjligt.

Information avseende kunder vid köp och kundtjänstärenden:

• När det gäller din köp-, order-, och användarhistorik, i den utsträckning vi inte har anonymiserat dina uppgifter, kommer vi att radera sådan historik 10 år efter transaktionsdatum. 
• Uppgifter som relaterar till ett kundtjänstärende sparas tills det avslutas eller raderas annars efter 10 år från köptransaktionens genomförande, om ärendet är kopplat till ett köp. 
• När det gäller köphistorik, kommer informationen att användas för marknadsföring av likande BONUSFÖNSTER produkter och tjänster, under en lagringstid av 2 år. Du kan alltid avregistrera dig från sådana utskick från BONUSFÖNSTER. 

Information som samlas in efter samtycke:

Om du varken är köpkund eller medlem i någon av BONUSFÖNSTERs kundklubbar, men t ex besöker BONUSFÖNSTERs web sida eller vid andra tillfällen där det blir aktuellt, kommer BONUSFÖNSTER inhämta samtycke från dig innan BONUSFÖNSTER gör någon registrering av dina personuppgifter. Den information som samlas in från dig med ditt samtycke, sparar BONUSFÖNSTER så länge informationen är relevant men raderar historisk information löpande, 5 år från den tidpunkt då informationen samlades in. Du kan alltid återkalla ditt samtycke och informationen raderas då snarast och senast inom 6 månader. 

Säkerhet för dina personuppgifter

På BONUSFÖNSTER säkerställer vi att dina personuppgifter hanteras enligt särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifterna mot olovlig eller obehörig tillgång till informationen. På BONUSFÖNSTER hanteras endast den informationen som behövs och endast av de personer som behöver den, för att kunna ge den bästa servicen till våra kunder.

Dina rättigheter

Vi på BONUSFÖNSTER vill alltid vara transparenta med hur vi behandlar dina uppgifter. Om du vill få insyn i din personuppgiftsbehandling har du rätt att begära att få tillgång till dina uppgifter via ett registerutdrag. Om vi mottar en begäran från dig, kan vi komma att begära kompletterande uppgifter för att säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person. En begäran om registerutdrag ska vara skriftligt undertecknad från dig. Du har också alltid rätt att begära att dina personuppgifter rättas. Du har själv möjlighet att logga in på ditt användarkonto och rätta felaktiga uppgifter. 

Du kan begära radering av dina uppgifter i den utsträckning som överensstämmer med tillämplig lag och enligt ingångna avtal med dig och vi kommer självklart alltid göra vårt bästa för att tillmötesgå din begäran om radering. Du har också rätt att invända mot vår behandling (t.ex. om något av de uppgifter som samlats in är felaktiga). I vissa fall kan inte BONUSFÖNSTER tillmötesgå din begäran om radering, om uppgifterna behövs för att uppfylla gällande lag. 

Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring eller profilering om du motsätter dig sådan behandling. Du har också rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke och tacka nej till olika typer av marknadsföring.

Klagomål och tillsynsmyndighet

Om du anser att vi har hanterat dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du alltid vända dig till oss på BONUSFÖNSTER. Datainspektionen är ansvarig för tillsyn enligt dataskyddslagstiftning och den som anser att det förekommer felaktig hantering av personuppgifter kan framställa klagomål till Datainspektionen.

Inåtgående dörrar

Byggnadstekniska kan inåtgående dörrar inom dörrbranschen inte garantera 100% mot vatten intrång av särskilda väderförhållanden som regn och snö Mot denna bakgrund finns det därför inga garantier mot inträngande vatten på inåtgående dörrar. Observera att halv dörrar kan endast beställas som utgående.

Trä som naturmaterial

Även om BonusFönster använder kärnträ med hög andel kärnträ för sina dörrar och fönster skall det nämnas att trä är ett levande material som även efter de mycket krävande behandlingsprocesser kan förändra sig. Det kan uppstå små ändringar på ytan som inte är garanti- och reklamations-berättigade, som t.ex. sprickor, kvistgenomslag och liknande.

Kåda i träfönster och dörrar:

Alla våra fönster och dörrar bearbetas grundligt samt ytbehandlas. Det kan dock uppkomma (i vissa fall snabbare än andra) mindre utträngning av kåda i form av små prickar som i vissa fall även kan penetrera färgen och bilda små droppformade klumpar på utsidan av målningen. Det kan också ske förändringar vid kvistarna. Detta täcks inte av garantin. Vanligtvis så sker inte detta men det är ett täcken på att virket är friskt och bra. Lösning: Koda kan lätt tas bort genom att försiktigt med en trasa med tvättsprit och vatten på.